Gele lampen

Dat met die draadjes...

Gele lampen

Berichtdoor traindriver » vr 08 apr, 2011 01:18

In het D&O chat topic ( van de meeting bij D&O schreef Tijmen :

TSF schreef:
Ik kreeg zaterdag een aantal vragen over mijn gele lampen. Timo heeft ze inmiddels ook naar tevredenheid in zijn XM gezet, dus hierbij de links:
Dit zijn de gele H1 lampen, dit zijn de gele stadslichtjes. Waarschuwing vooraf: bestel niet de gele LEDjes voor je stadslichten, die zijn oranje. Daar krijg je problemen mee.

Waar je ook problemen mee kunt krijgen zijn de US-lights die in mijn auto zitten.
Het is niet Frans en zeker niet origineel, maar je auto wordt er optisch heel breed van in schemer/donker. Overtuig uzelf:
Afbeelding
Foto is nogal slecht, maar het idee is duidelijk. Bij mij branden ze op zwakke sterkte mee, dus je ziet ze een beetje meegloeien. Staat mooi met het gele licht 8)

Groeten Tijmen.

Het idee vind ik erg mooi,
Maar wat is de licht opbrengst van deze lampen?

Dat vind ik belangrijker dan Mooi!

Ik twijfel
traindriver
Ban

Re: Gele lampen

Berichtdoor Timo1990 » vr 08 apr, 2011 09:24

Nadeel van die gele kapjes is, is dat de lichtopbrengst minder wordt. Bij gele lampen is dat vrijwel niet het geval. Ik had ze in m'n Xantia, en nu in m'n XM, en vind het zeer fijn.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Mijn Citroen foto's & gespotte Citroen's etc.
______
Renault Mégane Estate 2015 wit
Renault Espace 1000 TSE 1986 groen
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
CX 22 TRS 1986 wit
BX 16 TZI 1991 wit
1/6 BX 14 blauw
Timo1990

Re: Gele lampen

Berichtdoor TRSarno » do 27 sep, 2018 11:52

Bij Gomaxx zie ik ze niet meer...... maar er staan nog wel gele lampen bij de Autolampen-Shop. Nu hebben zij wel de Osram All Season Super (Geel) H1 55W 12V +30% en daar staat bij meer info "Deze lampen zijn meer geel dan origineel maar niet het franse geel. Dan kun je beter de Nokya Yellow lampen nemen!"

Heeft iemand wel eens deze Nokya Stage 1 Hyper yellow H1 2500K gekocht? Wat vond je ervan Ervaringen, levensduur?

Alvast bedankt :wink:
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
TRSarno

Keer terug naar Elektronica