kachelmotorprobleem

Dat met die draadjes...

Re: kachelmotorprobleem

Berichtdoor slimenslecht » za 22 jul, 2017 12:21

Beste Bigabrada,

Ik heb inmiddels een aantal PB´s naar je verzonden, als het goed is krijg je vandaag een enveloppe bezorgt (je zit onder kostprijs!). Alles er in om de module te reviseren.

Succes en lees je PB´s even. Groeten,

Ben
Zweven is een ongekende ervaring.
RIP: 1997 Xantia Break 1.8i X, orga 7444 U7, kleur KJWMR
Vorig: 1997 Xantia Break 2.0 16V SX, orga 7392, kleur KQHMR
NU: Mazda Premacy 1.8 HP Exclusive Automaat, 2000, zilvergrijsmetallic (en een Yaris)
Avatar gebruiker
slimenslecht
 
Berichten: 3480
Geregistreerd: vr 02 jun, 2006 11:43
Woonplaats: Schagerbrug naast Chicago N-H

Re: kachelmotorprobleem

Berichtdoor robinderaad » wo 08 nov, 2017 13:02

Hoewel er een hoop draadjes zijn met kachelmotor/bedieningsmodule problemen, kom ik mijn storing nog nergens tegen: ventilator werkt op stand automatisch prima, maar reageert verder totaal niet op de schuifbediening (gaat niet uit of sneller draaien). Zit dit in de schuifbediening of moet ik eerder naar de transistoren kijken?
1.8i 16V Break Plus 2001, ORGA 8891, kleur EYPC
Avatar gebruiker
robinderaad
 
Berichten: 16
Geregistreerd: di 10 okt, 2017 12:47
Woonplaats: Leiden

Re: kachelmotorprobleem

Berichtdoor Juul » wo 25 apr, 2018 20:36

robinderaad schreef:Hoewel er een hoop draadjes zijn met kachelmotor/bedieningsmodule problemen, kom ik mijn storing nog nergens tegen: ventilator werkt op stand automatisch prima, maar reageert verder totaal niet op de schuifbediening (gaat niet uit of sneller draaien). Zit dit in de schuifbediening of moet ik eerder naar de transistoren kijken?


Dit betekent dat je transistoren kapot zijn.
Alle andere standen werken niet behalve 'Max' omdat de max met een relais geregeld is. Daarom is het een beetje of alles.

Van de week dit probleem zelf ook opgelost. Werkt nu weer perfect :)

AfbeeldingIMG_20180423_142903
Citroën Xantia Pallas 1.8 16v bj 1999
Voorheen: Citroën XM 2.0i 16v SX bj 1995
Avatar gebruiker
Juul
 
Berichten: 45
Geregistreerd: di 28 aug, 2012 18:29
Woonplaats: Rijswijk

Re: kachelmotorprobleem

Berichtdoor robinderaad » do 26 apr, 2018 13:54

Dank! Ik ga dan maar eens een setje transistoren bestellen.
Overigens, stand 'max' doet dus ook niets... Snelheid wordt op stand "Auto" keurig geregeld; wanneer gewenste temperatuur bereikt is gaat de ventilator langzamer blazen. Het is alleen niet mogelijk om de snelheid handmatig op laag/middel/hoog te zetten.
1.8i 16V Break Plus 2001, ORGA 8891, kleur EYPC
Avatar gebruiker
robinderaad
 
Berichten: 16
Geregistreerd: di 10 okt, 2017 12:47
Woonplaats: Leiden

Re: kachelmotorprobleem

Berichtdoor huiser » do 26 apr, 2018 14:14

Ik ben bang dat dat dan een ander probleem is.
Groet Michel
Xantia 2 2.0 16v op lpg met comfort bollen kleur KLH
Eerder: bx 1.9tri bx 1.6tri bx 1.9d C5 2.0 hdi (lease),C5 2.0 16v op lpg, Xantia 2 break hdi 90, met 1A bollen orga 8359 EYCC
http://www.temjingles.com
Avatar gebruiker
huiser
 
Berichten: 533
Geregistreerd: di 10 jan, 2012 15:11
Woonplaats: Medemblik

Re: kachelmotorprobleem

Berichtdoor Feije » do 26 apr, 2018 15:10

Ik zou je kachelpaneeltje er toch eens uit halen, kijken of daar wat mis is. Volgens mij kun je vanaf de onderkant wel zien of het mechaniek zijn werk doet.
EDIT: Met de Lexia kun je volgens mij ook de stand van de kachelmotor uitlezen (auto, 0, 1, 2, 3 of full spd). Dit zou je ook eens kunnn proberen. Ik weet alleen niet of dit bij elke Xantia werkt.
Avatar gebruiker
Feije
 
Berichten: 418
Geregistreerd: di 11 jul, 2017 17:55

Vorige

Keer terug naar Elektronica

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten