xantia apk afgekeurd

Wielen, remmen en natuurlijk de hydrauliek.

Re: xantia apk afgekeurd

Berichtdoor boes » wo 04 jan, 2017 23:09

Nou Sohail,..het kan best wat respectvoller.
Wie ben jij om over een ander te oordelen wat betreft technische kennis en ervaring?

Ter verduidelijking: Ik ben een zeer ervaren bouwvakker die het ook wel leuk vindt om zo nu en dan zwarte handjes te krijgen. En ik kan dat rustig zeggen over mezelf....over een ander hou ik mijn mond.
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes

Berichtdoor ZX1.4i » wo 04 jan, 2017 23:54

Volgens mij ben ik redelijk netjes.
Hoe denk je dat ik me voel als JW steeds mijn advies in twijfel ?
Toen ik beweerde dat het achterwiel lager van een 406 en Xantia identiek zijn, werd dat ook in twijfel getrokken.
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
Huidige auto: C5 Ph2 1.6HDiF Caractère
ZX1.4i

Berichtdoor Rien vdW » do 05 jan, 2017 00:12

Hi Sohail,
Laat je niet stangen!
Ik vind als ouwe l*l dat ik mag meepraten omdat ik aan -tig Eendachtigen , BX-en Land- en Range Rovers gesleuteld heb. De een benadert een probleem vanuit specifieke kennis, de ander vanuit een meer technisch gevoel.
Dat kan nog steeds naar dezelfde oplossing leiden, oftewel beide methodes zijn waardevol in het licht van het te bereiken doel.
Juist de verscheidenheid maakt dit forum boeiend, uiteindelijk krijg je oplossingen die praktisch zijn en ook nog kloppen volgens het boekje. Wat mij betreft kan je deze discussies prima voeren zonder kwalificaties als respectvol, want dat is heel subjectief en direct gerelateerd aan eenieders schoenmaat, oftewel de lengte van de tenen :wink:
Ik stel jouw bijdragen hoog op prijs.
groet, Rien
als Citroen een goede 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Rien vdW

Berichtdoor ZX1.4i » do 05 jan, 2017 00:56

Dank je Rien, het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand zijn kennig of kunde in twijvel te trekken.
Ik en heleboel andere forumleden stellen de inspanning van JW, dat hij geheel vrijwillig en belangeloos van alles op te zoeken en te delen uit CitDocs, heel erg op prijs, daar gaat best wat tijd in zitten.
Daarom ook het voorstel om face to face te discussieren met een kop koffie erbij, bij de eerst volgende meeting :)
Ex: Xantia-1b 1.9D Sensation (Import), Xantia-2 Break 1.9TD SX, Xantia 2.0HDI Plus
ZX1.4i

Berichtdoor JW-C5 » do 05 jan, 2017 14:12

Zó werkt dat niet, wat mij betreft.
Bij een kop koffie kun je over veel zaken praten, maar niet over zoiets fundamenteels, dat van belang is voor de lezers en gebruikers van dit forum. Dat moet dan híer besproken en uitgediscussieerd worden, anderen hebben er dan ook wat aan en kunnen vervolgens beslissen wat ze ermee doen.

We hebben wat mij betreft een inhoudelijke discussie, en op mijn posting van 3 januari 16:34 met 5 punten is geen enkele inhoudelijke reactie gekomen.
Dat acht ik van belang, omdat mijn credo is dat bijdragen forummers moeten helpen, en niet op het verkeerde been gezet moeten/mogen worden.

Kwaliteitsborging vloeit door mijn aderen, daarmee ben ik opgegroeid en ik heb dat lang in praktijk gebracht.
Mede om die reden schreef ik dan ook:
En de info die PSA verstrekt over aanhaalmomenten afdoen met "dat is in de praktijk heel anders", neem ik niet graag voor m'n rekening. En ook anderen zou ik dat niet willen aanbevelen.

Dat was nog zachtjes uitgedrukt, ik gruw ervan.

Op dit forum ben ik begonnen als gewoon lid. Dat was toen ik zelf Xantia reed, bij elkaar heeft dat 14 jaar geduurd.
Inmiddels rij ik geen Xantia meer, daarmee is mijn "belang" bij dit forum verdwenen.

Toch ben ik, op verzoek, moderator geworden toen Web geen tijd meer had om die functie inhoud te geven. Dat deed ik met als motief dat ik, in de lijn en geest van Web die daar een meester in was en is, technisch inhoudelijk kon bijdragen met goed onderbouwde en gedocumenteerde verhalen. Dát was de geest van dit forum, en daaraan wilde ik bijdragen. Zaken die niet kloppen moeten dan goed geargumenteerd duidelijk gemaakt worden.
Als moderator heb ik die "bewakings-taak" extra gevoeld, en voel ik nog steeds: dit is geen praat café, maar een forum waarop mensen met de juiste verhalen verder geholpen moeten worden.

Zo wil ik werken en mijn bijdrage(n) leveren.
Nu dat niet meer kan vraag ik de beheerder om mij te ontheffen van mijn taak als moderator.

Groet,
JW
C5 Break V6 BVA6 Exclusive 2007 KKQD Afbeelding
Voorheen: Xantia II 2.0i-16V Break SX AL4 juli-2000 met leer, CB's en smurfenolie. ORGA 8603-U7-KPKD
JW-C5

Berichtdoor mohikaan » do 05 jan, 2017 22:30

Nounou......jongens, geen ruziemaken onder het vechten hè?
(Oud indiaans spreekwoord).

Mohikaan.
mohikaan

Berichtdoor Alfred- » di 17 jan, 2017 00:36

Beste JW, jouw overweging is ingegeven door weinig(en) en zou betreurd worden door velen.

Laat het hierbij en voel je weer vrij opnieuw je bijdrage(n) te leveren. Het wordt alom gewaardeerd.
Mensen verschillen nu eenmaal en door communiceren via geschreven taal lijken de verschillen vaak nog groter. Toch heeft iedereen hier de juiste intentie om op zijn manier een bijdrage te leveren. Dat maakt dit forum zo uniek. Laten we dat vasthouden.

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor huiser » di 17 jan, 2017 10:41

Ik kan het niet beter verwoorden.
Michel.
Xantia 2 break hdi 90, met 1A bollen orga 8359 EYCC
Eerder: bx 1.9tri bx 1.6tri bx 1.9d C5 2.0 hdi (lease),C5 2.0 16v op lpg
http://www.temjingles.com
Afbeelding
huiser

Berichtdoor henkr » di 17 jan, 2017 10:58

Eensch ! =D>

Groet Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor boes » di 17 jan, 2017 13:10

+1
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes

Berichtdoor NdeJ » di 17 jan, 2017 14:44

+2

Groet, Nico
Xantia 2.0i 16v break `99
ORGA 8241, KPKD
Leerpakket, lmv Castellet

Gehad: 4 x 2cv, 3 x ds, 3 x ax, 1 x bx, 1 x zx
1 x Visa ( GT ), inmiddels 3e xantia
NdeJ

Berichtdoor Tato » di 17 jan, 2017 20:24

Sta ik volledig achter!
Groeten,

Maurice.

Citroën Xsara 1.4 berline Différence phase 3

Ex: Xm 2.0 Phase 1, Xantia berline 1.8 8v phase 1A, Xantia Break 2.0 16V Pallas phase 2
Buell X1 '01
Honda Transalp '89
Peugeot Elystar 50cc geel kenteken
Tato

Berichtdoor luk - asse » wo 18 jan, 2017 00:42

Struin maar eens wat rond in andere (auto-) fora: alleen al aan de titels van de draadjes merk je een verschil in ja ja ik durf het zo noemen: spirit \:D/ \:D/
groet, luk
HDi 110 met Xm doppen, geRenard'd. (= geblowed en gepierced) nadien voorzien van type Ia-bolletjes en nu zweven op comfortbollen
luk - asse

Berichtdoor mpostma » do 19 jan, 2017 17:12

Ik lees dit toch wel met enigszins stijgende verbazing. Ik vind het uitgangspunt van JW-C5 erg duidelijk. Technische docs en procedures zijn altijd geldend, tenzij het tegendeel principieel geargumenteerd bewezen kan worden. Wat dat betreft geeft JW-CS alle ruimte aan ZX1.4 waarom het in de praktijk net wat anders kan zijn dan in theorie (slechte asstomp of matige moer).

Wat ZX1.4 betreft. Ja, er zijn meerdere oplossingen die werken. Tecnische procedures zijn lang niet altijd zaligmakend, soms fout en soms kan het makkelijker. Maar je maakt niet princicipeel duidelijk dat het werkplaatsboek echt fout zit in dit geval. En het is ook wel makkelijk om te zeggen dat de procedures in de praktijk met een korrel zout genomen moeten worden. Maar onderbouw dat liever. Het kan soms zijn dat de oosrponkelijke procedures niet rekening houden met gewijzigde omstandigheden. Soms zijn ze erg 1 dimensionaal.

In dit geval kun je waarschijnlijk prima beredeneren dat het overschrijden van dat aanhaalkoppel door de moer met een slagmoersleutel vast te ratelen, waarschijnlijk zelden tot problemen leidt. Mede omdat ervaren garages waar JW-C5 ook vertrouwen in heeft daar geen problemen mee heeft ondervonden. OF omdat die borgring in de praktijk toch wat meer kan hebben. Iets wat ook mee kan spelen is dat men dit waarschijnlijk baseert op oorspronkelijke fabrieksmontage baseert. Een hoger koppel dan noodzakelijk specificeren is OOK een risico en een kostenpost. Je hebt een krachtiger sleutel nodig en je belast de werknemer meer dan noodzakelijk. Maar dat soort argumenten zijn in hobby verband nie zo relevant. Maar anders had Citroen ook "voor de zekerheid" 500 Nm kunnen voorschrijven. Maar dat doen ze niet, omdat 250 Nm meer dan genoeg zou moeten zijn.

Wat ik zelf vaak heb gezien is dat vuiligheid een belangrijke oorzaak kan zijn zwaar aandraaien, maar dat de verbinding uiteindelijk toch met te weinig kracht vast zit. De verleiding is dan vaak groot om het vanaf het begin dan maar wat extra vast te zetten. Maar hoe veel vaster? Het kan maar zo zijn dat je denkt dat je het heel vast gedraaid had, maar dat het toch niet genoeg is. Zo'n werkwijze kan niet de bedoeling zijn.

@ZX1.4: misschien klinkt dit als kritiek? Ja, ik weet dat je in de pratijk een heleboel klussen aanpakt. Ik vind het eigenlijk wel stijlvol dat jw-cs zich daardoor niet laat weerhouden om toch kritisch te zijn over wat je schrijft. Het is immers wel respectvolle en onderbouwde kritiek. Ik zou daar niet zo moeilijk over doen. Het is niet zomaar wat geroep. En dat JW-CS wellicht het meeste door Oldenhage laat besleutelen wil nog niet zeggen dat hij er geen kijk meer op heeft. Ik denk dat jij in de praktijk wel degelijk die afwegingen waar ook JW-CS kritisch is. Maar je moet soms ook voorzichtig zijn met wat je anderen aanbeveelt. Het in dit specifieke geval knalhard vastzetten zal wel niet direct tot problemen leiden. Het meer algemene advies dat de citroen procedures nooit zouden kloppen vind ik ook wat ver gaan.

Persoonlijk vind ik JW-CS manier van redeneren zuiver en ik vind het jammer als hij zich terugtrekt.
Citroën GS Club Break '78
Yamaha FZ6S Fazer '04
Volvo V70N 2.4 '02 Afbeelding
Renault Megane I 1.6 16v '02 Afbeelding
mpostma

Berichtdoor ZX1.4i » do 19 jan, 2017 17:31

Het gaat al lang niet meer om de technische discussie, dus hele proza's zijn niet nodig.
JW heeft zijn advies gegeven en ik heb heb advies gegeven welke gebaseerd is op de praktijk.
Het moet geen discussie worden om het laatste woord, wel sportief blijven als we kritiek krijgen en ons niet terug trekken.
Het aanbod om bij de eerst volgende meeting eens te praten, met een kop koffie erbij, is nog steeds geldig.
ZX1.4i

VorigeVolgende

Keer terug naar Onderstel