Xantia Break 1.8i Plus 16v 2001 LPG-G3

Auto's, onderdelen, accessoires, ...

Xantia Break 1.8i Plus 16v 2001 LPG-G3

Berichtdoor Equin5 » ma 18 sep, 2017 17:15

Xantia Break 1.8i Plus 16v LPG 2001 LPG G3

Nog net geen 500.000 km op de teller
APK tot 08-09-2018
Rijd perfect op LPG en benzine
Ik heb er zelf afgelopen jaar iets meer dan 30.000km mee gereden
Bij 500 km per maand al goedkoper dan een zelfde benzine auto
Vraagprijs 499 euro

Vorig jaar veel onderhoud gehad o.a.:
-Nieuwe Veerbollen + LHM
-Diverse Sensoren (ABS ringen, stappenmotor enz.)
-Nieuwe LPG ringtank onderbouw (55 liter)
-Verdamper gereviseerd
-Nieuwe trekhaak
-Alle filters vervangen
-Radiator + motorblok geflushed

Volgens de handelaar waar ik hem van kocht is de distributie en koppeling bij 420.000 vervangen


Minpunten:
-1 kapot mistlampje
-deukjes krasjes (oftewel goed gebruikt)
-achterste hoogteregelaar zweet lhm
-remmen zijn over een 15.000km wel aan vervanging toe
-Airco werkt maar daarvoor moet 1 koelfan motor vervangen word
-hoek linksachter roestig (nog lang niet rot)
-koppakking (lees hieronder)




Koppakking:
Altijd al rookt de uitlaat wat in de ochtend
Ik heb er verder nooit geen aandacht aan gegeven omdat ik dacht dat het normale ochtend condens was
Paar weken terug heeft de auto meer dan een week stil gestaan (Dyane rijden is leuker!)
Toen ik de auto in de middag startte (droog, warme dag) kwamen er mooie witte wolkjes uit de uitlaat
Dat was aan het einde van de straat weer weg en daarna heb ik het ook niet meer zo erg gezien

Ik heb afgelopen weekend de bougies er uit gehaald en met de endoscoop in de cilinders gekeken, de dag ervoor heb ik nog 400km gereden (snelweg)
Als de auto stil heeft gestaan en afkoelt na een lange rit komt er dus wat koelvloeistof in de 2e cilinder
Dit word direct verbrand bij het starten en de motor loopt dat even wat rommelig stationair
Ik heb wel eens wat KVS bij moeten vullen maar dat komt meer omdat hij wat zweet op het thermostaathuis en wat lekt bij de verdamper door slechte slang klemmen
Temperatuur van de motor is altijd prima geweest ook bij file rijden

Waarschijnlijk was de koppakking al "slecht" bij aankoop maar is het me gewoon nooit opgevallen
De auto rijd er niet slechter om maar ik doe hem toch weg omdat ik geen zin meer heb om er nog tijd en geld in te steken
Totdat ik hem verkocht heb of een een andere auto (BX/CX) tegen kom blijf ik er gewoon in rijden


Ik heb er eventueel voor een meerprijs bij:
-zomer en winterbanden set op stalen velgen
-nieuwe distributie set met waterpomp (SKF)
-remblokken + remschijven voor en achter (ATE)


Degene die echt interesse heeft mag eventueel voor een totale prijs van 999 euro alle xantia onderdelen die ik in de garage heb mee nemen en daar mag je met de banken plat wel 2x voor rijden :lol:


Waarschijnlijk zal dit mijn laatste Xantia zijn :cry:
Oude Citroëns rijden toch veel leuker =D>
Laatst bijgewerkt door Equin5 op ma 18 sep, 2017 17:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Equin5
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr 16 apr, 2010 11:17

Re: Xantia Break 1.8i Plus 16v 2001 LPG-G3

Berichtdoor Equin5 » ma 18 sep, 2017 17:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Equin5
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr 16 apr, 2010 11:17

Re: Xantia Break 1.8i Plus 16v 2001 LPG-G3

Berichtdoor Equin5 » zo 24 sep, 2017 14:07

Kleine update:

Dinsdag maar een busje liqui moly kuhler dichtung toegevoegd
Toegevoegd op de enige juiste manier; in de onderste koelslang (niet zomaar in het expansievat, dat gaat klonteren!)

Deze week een 700km gereden voornamelijk snelweg
Paar keer een uur! in de file gestaan :evil:
200 km gereden met volle aanhanger (1500KG)

Koelvin slaat netjes aan, temperatuur is en blijft goed, geen overdruk op het koelsysteem
Allemaal prima net zoals de afgelopen 30.000 km

Xantia heeft net 48 uur stil gestaan
Vanmorgen nog eens de bougies er uit gehad en cilinder 2 was droog #-o
Met starten weer even wat wolkjes, toch gewoon condens?? was ook zo weer weg

Ik heb geen drup KVS bij hoeven vullen, bijkomend voordeel is dat de slangklemmen op de verdamper nu ook droog zijn :lol:


Inmiddels een leuke CX erbij gekocht
Xantia blijft te koop tot 1 maart, is ze dan niet verkocht.......tja :(

Km stand nu net over de 497.000 en we blijven gewoon rijden :D
Equin5
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr 16 apr, 2010 11:17

Re: Xantia Break 1.8i Plus 16v 2001 LPG-G3

Berichtdoor Equin5 » za 21 okt, 2017 13:28

Nog een update:
viewtopic.php?f=6&t=19788

Toch geen problemen met de koppakking?
Wat het wel was geen idee maar het is blijkbaar weer weg :lol:

Mag voor 450 euro weg
900 met mijn gehele Xantia onderdelen voorraad
Inruil van een BX op benzine mag ook
Equin5
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr 16 apr, 2010 11:17

Re: Xantia Break 1.8i Plus 16v 2001 LPG-G3

Berichtdoor Equin5 » wo 25 okt, 2017 18:05

Mag dicht, is weg.
Er komt voorlopig ook geen "moderne" auto meer op de oprit :lol:
Equin5
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr 16 apr, 2010 11:17


Keer terug naar Te koop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten