HDi SX sedan 1999

Auto's, onderdelen, accessoires, ...

HDi SX sedan 1999

Berichtdoor luk - asse » ma 06 aug, 2018 23:41

beste Forummers
Het kost me moeite - maar het zat eraan te komen - mijn geliefde dame is in overtal. :(
Ze is vervangen door een schavuit die weliswaar bulkt van de kwaliteiten, maar desalniettemin zijn voorgangster met haar fluwelen zetels en zacht steunend gewiegd door gas NOOIT zal doen vergeten.
Ze staat hier te koop:
https://www.2dehands.be/autos/citro%C3% ... 78327.html
en
https://www.vroom.be/nl/tweedehands/zoe ... isSimple=1
Het gaat er me in de eerste plaats om dat ze niet verschroot wordt en naar waarde geschat.
Voor liefhebbers hier mag ze weg voor € 400,- (opgehaald, en niet hergekeurd; positief attest 08 03 18). Alle details zijn in de advertenties te zien.
Haar opvolgster:Afbeelding
groet, luk
HDi 110 met Xm doppen, geRenard'd. (= geblowed en gepierced) nadien voorzien van type Ia-bolletjes en nu zweven op comfortbollen
luk - asse

Re: HDi SX sedan 1999

Berichtdoor de_skileraar » za 11 aug, 2018 22:48

Jeetje.
Ik verwachtte een 308.

Zeer benieuwd naar je ervaringen en in hoeverre je dat zacht deinende gaat missen/in de vergetelheid raakt.
Frank
Xantia II, 1.8i 16v, griz quartz
de_skileraar

Re: HDi SX sedan 1999

Berichtdoor luk - asse » za 11 aug, 2018 23:40

de_skileraar schreef:Jeetje.
Ik verwachtte een 308. Zeer benieuwd naar je ervaringen en in hoeverre je dat zacht deinende gaat missen/in de vergetelheid raakt.

De 308 werd snel afgevoerd als die C3AC aan de einder verscheen, want véél beter beantwoordend aan de wensenlijst.
Maar idd, naast alle kwaliteiten, wat een verschil in rij-ervaring. Dat de wegen er bij ons zo érg aan toe waren voel ik nu als aanslagen op m'n welbevinden; putten waarvan ik het bestaan niet wist bezorgen me nu een opdoffer. Wat karikaturaal, maar het gaat die richting uit. Het maakt me bij momenten zelfs kwaad: waarom zo'n fantastisch veersysteem wegkieperen :evil: .
Maar wat een hoog ding is zo'n aircross: je stijgt erin, ipv je in je auto laten zakken. En wat een vat vol electronica. Het ding verwittigt je nét niet wanneer je je neus moet snuiten. En nog iets: de koffer. O ja, een indrukwekkende inhoud, benadert die van de Xantia. Maar die inhoud is vooral in de hoogte te vinden: het laadoppervlak is amper groter dan dan van onze Clio. Dit zijn dingen waar geen enkele autojournalist oog voor heeft. En nog iets wat ik mis: ipv de zachte fluweelbekleding van de zetels krijgen we nu een vrij ruwe stofbekleding op stoelen. Zoals ik eerder zei: de reeks Ami's, GSA, BX, Xantia was steeds een stap méér van het goede; dat kan ik nu écht niet meer zeggen.
groet, luk
HDi 110 met Xm doppen, geRenard'd. (= geblowed en gepierced) nadien voorzien van type Ia-bolletjes en nu zweven op comfortbollen
luk - asse

Keer terug naar Te koop