Temp.schuif tbv kachelregeling

Auto's, onderdelen, accessoires, ..

Temp.schuif tbv kachelregeling

Berichtdoor bigibrada » wo 30 mei, 2018 00:55

Bekende schuifje afgebroken, wie heeft er nog wat liggen of een kapotte type2 unit?
Heb typetje1 ook gehad maar lang gelden en geen idee of metalen schuifjes hetzelfde zijn..
Zoek ook nog een klimaatregelunit (airco), eigenlijk om te proberen of kopen want ik ben niet
100% zeker of dat het probleem is. Doet het dan wel/dan niet, meestal niet.
Torren op de ventilator zijn al vervangen en die werken m.i. goed.
X2 RP8569 Heuliez 2.0i16V AL4 AG-G3 break, elektrieke stoel, bosranden en zwarte koeiehuiden.
'96 X1b 1.8iX 16V AG-G3 Sensation Vert Vega met vleugel, hoogtestoel en huge Webasto open dak, ingeruild op 235dkm
bigibrada

Re: Temp.schuif tbv kachelregeling

Berichtdoor Feije » wo 30 mei, 2018 01:52

Die kachelpaneeltjes van een type 1 en type 2 zijn uitwisselbaar. Alleen het kapje dat er bovenop zit is anders, maar die kun je zo overzetten. Ik heb in mijn 1b (nov ‘96) een type 2 (maart ‘98) paneeltje gezet omdat de oude niet netjes was. Die oude heb ik nog wel trouwens, maar nu mijn kachel ook storingen begint te geven wil ik die ook nog eventjes houden...
Feije

Berichtdoor bigibrada » wo 30 mei, 2018 21:33

Aah dank voor de info. Ik wil alleen een andere temp. schuif erin zetten want rest van het paneel is in orde denk ik.
Heb wel intermitterende kachelmotor problemen maar vermoed dat het de klimaatregelunit is. Die zoek ik dus ook om te proberen of te vervangen. Torren op motorprint al vervangen en contacten van het ronde wiel onderop het kachelpaneel gereinigd en bijgesteld, ze platten wat af na verloop van tijd en het wordt wat vettig vuil. Als ik massa zet op de aansluiting waar normaal de oranjedraad onderop de kachelmotor zit, gaat hij vol aan. Alleen auto,0,1,2,3 doet het nu helemaal niet meer. Eerst een tijd goed na het vervangen vd torren, toen af en toe met uitval en nu.... Total Silence! :lol:
Soms direct na het starten doet het even om vrij snel erna te gaan stotteren en dan helemaal stil te vallen. Heel soms onder het rijden hoor je even wat gedraai vd motor maar meestal is dat zo weer over. Misschien kent iemand het probleem :?:
X2 RP8569 Heuliez 2.0i16V AL4 AG-G3 break, elektrieke stoel, bosranden en zwarte koeiehuiden.
'96 X1b 1.8iX 16V AG-G3 Sensation Vert Vega met vleugel, hoogtestoel en huge Webasto open dak, ingeruild op 235dkm
bigibrada

Berichtdoor Alfred- » wo 30 mei, 2018 23:49

Ja, ik herken dit.
Mijne stottert soms ook (in stand 'Auto'), is al enkele jaren zo maar valt nooit helemaal uit, of hooguit enkele seconden.
Wat het is weet ik niet, lijkt iets met trillingen te maken te hebben.

Mvg. Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Berichtdoor bigibrada » vr 01 jun, 2018 13:44

Ja zo begon het bij mij ook! :D Lijkt inderdaad op een slecht contact, heb al veel nagelopen. Als ik in eerder over een
hobbel ging dan merkte ik het weleens, of de motor ging stotteren of viel uit of ging juist aan :D Weet wel dat het relais
voor de max. stand in de kachelmotor na verloop van tijd slecht wordt. Heb ik al een keer gereinigd want zelf turboblow
deed het toen niet meer maar is m.i. alleen voor de maximaal stand. Heb al veel gelezen op het forum maar kom er nog
niet uit. Nog een keer de truuk met de batterijen proberen op de oranjedraad aansluiting, kijken of de electronica van de
kachelmotor zelf nog goed is want die zou ook (gedeeltelijk) kapot kunnen zijn gegaan toen de torren defect raakten.
Maar eh... ik zoek dus zo'n schuifje voor de temp regelaar.. Niemand nog een sloop unit liggen?
bigibrada

Berichtdoor TRSarno » vr 01 jun, 2018 19:11

@bigibrada
Als je een bericht schrijft hoef je geen <return> te toetsen maar kun je gewoon doortypen. Leest wat prettiger :wink:
Citroën CX TRS 2.2 1987 _ Afbeelding
Citroen Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000 _ Afbeelding
TRSarno

Keer terug naar Gevraagd