"Defect" onderdeel vervangen,of alle onderdelen vervangen??

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

"Defect" onderdeel vervangen,of alle onderdelen vervangen??

Berichtdoor Regino » za 28 feb, 2015 14:51

Heb enige tijd een " schurend" geluid en loopt met toerental mee.
Na controle en uitsluiting van HD pomp/airco pomp/dynamo bleek het geluid vanuit de distributie te komen.
Alle materialen van de distributie zoals snaar/rollers/waterpomp zijn 2,5 jaar geleden en 23000 km verder vervangen.Alle parts zijn nieuw van "mister auto.nl" gekomen.
Heb Mister auto.nl aangeschreven of er toevallig enige garantie opzit,aangezien het setje de 90000 km niet gehaald heeft?
Jammer genoeg is de garantietermijn van 2 jaar voorbij!
Ben ik nu verplicht om wederom ALLE parts te vervangen,of alleen de drukroller bv die lawaai maakt?

Bedankt voor het meedenken!
Regino
Xantia Break 1.8 16V, ORGA:7861,color:KQZ. 1998.
middenarmsteun,Becker Indianapolis rad/cd/nav. zijcontourverlichting,parkradar,alarmpager,TPMS.

v/h:Xantia hb t1.1994/XM hb t1 1991/XM break t2 1998 + ongv.20 lease auto's.
Avatar gebruiker
Regino
 
Berichten: 113
Geregistreerd: vr 11 apr, 2003 23:06
Woonplaats: Beek(Lb)

Re: "Defect" onderdeel vervangen,of alle onderdelen vervange

Berichtdoor boes » za 28 feb, 2015 16:36

Rollen maken normaliter geen schurend geluid.
Lagers gaan zingen of brommen.
Schuurt de riem langs de kap?
Als dat zo is,...moet je je afvragen hoe dat kan.
Ik zou er dan geen meter meer mee rijden.
Huidige voiture:
Citroën C3 e-Hdi, 68kW
Xantia ervaring:
1.6 met nix op lpg
1.9 xudte sx
2.0 110 hdi exclusive
boes
 
Berichten: 713
Geregistreerd: wo 29 okt, 2014 23:22

Re: "Defect" onderdeel vervangen,of alle onderdelen vervange

Berichtdoor slimenslecht » za 28 feb, 2015 20:29

Als de riem langs de kap schuurt is wellicht je gedempte krukaspoelie er aan.

Die gaat slingeren en sloopt je multiriem, maar kan ook je distributieriem opzij laten lopen en erger.

Optie is om je spanrol te lossen, dan rol voor rol te kijken of deze schuurt. Is alles OK dan weer opspannen.

Heb je ook je waterpomp meevervangen met de distributiewissel?
Zweven is een ongekende ervaring.
RIP: 1997 Xantia Break 1.8i X, orga 7444 U7, kleur KJWMR
Vorig: 1997 Xantia Break 2.0 16V SX, orga 7392, kleur KQHMR
NU: Mazda Premacy 1.8 HP Exclusive Automaat, 2000, zilvergrijsmetallic (en een Yaris)
Avatar gebruiker
slimenslecht
 
Berichten: 3482
Geregistreerd: vr 02 jun, 2006 11:43
Woonplaats: Schagerbrug naast Chicago N-H


Keer terug naar Advies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast