advies gevraagd

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

advies gevraagd

Berichtdoor 1latino » ma 19 mei, 2014 09:15

Hallo Allemaal,

Vorige week heb ik nieuwe banden op mijn Xantia laten zetten.
Tegelijkertijd wilde ik de auto laten uitlijnen, maar de monteur gaf aan er speling in het linkerwiel was en dat de spoorstangkogel/sporstangeind vervangen diende te worden.
Nu is mijn vraag of ik de fusekogel/spoorstangeind of wellicht de iets anders wat ik denk de stabilisatorstang(en) vervangen moet worden.
Kunnen jullie mij hierover raad geven?

BVD
Xantia Break T2 98 Leder interieur, Electr. schuifkanteldak, 4 electr. ramen, airco, Regensensor, Electr. + verw. spiegels, Xenon verlichting, klapscherm Rad/CD-MP3-WMA/NAV + versterkers/extra speakers/basbox/Subwoofer, Trekhaak
1latino

Re: advies gevraagd

Berichtdoor henkr » ma 19 mei, 2014 11:19

Dit in zoverre vrij makkelijk dat een stabilisator of reactiestang geen speling op het wiel geeft en een versleten fuseekogel is welliswaar niet onmogelijk maar komt bij een Xantia zelden voor.

Groet Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor 1latino » ma 19 mei, 2014 12:16

Mijn pa had bij zijn vorige XM (nu heeft ie een Xantia Break zoals ik) hetzelfde maar dan aan de passagierskant.
Hij moest daar ook zijn spoorstangkogel vervangen.
Dus ongetwijfeld blijft het dat er IETS vervangen moet worden om die speling uit het wiel te halen.
Nu is de vraag wat, want de pok pok stangen met hun geluid hoor ik niet.
Dus mijn vermoeden is dat de stabilisatorstangen goed zijn en dat de garage wel duidelijk gelijk heeft.

Nu mijn vraag wat is het en wat te doen?
Xantia Break T2 98 Leder interieur, Electr. schuifkanteldak, 4 electr. ramen, airco, Regensensor, Electr. + verw. spiegels, Xenon verlichting, klapscherm Rad/CD-MP3-WMA/NAV + versterkers/extra speakers/basbox/Subwoofer, Trekhaak
1latino

Berichtdoor henkr » ma 19 mei, 2014 12:45

Een spoorstangkogel kan je vrij makkelijk visueel op speling checken en dat heeft de garage dus ook al gedaan ! :)

Groet Henk
"la meilleure voiture française jamais construite"
Xantia 2.01 16V break exclusive automaat orga 8352 U7 kleur EKQD
henkr

Berichtdoor 1latino » di 20 mei, 2014 02:02

Hoe zouden ze dat gedaan moeten gedaan hebben? Het wiel is niet eens eraf geweest. Ik was er zelf bij.
1latino

Keer terug naar Advies