kopen of niet..?

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

kopen of niet..?

Berichtdoor Jaapvh » wo 15 jan, 2014 22:31

Hallo,ik sta sterk in twijfel en wellicht kunnen jullie advies geven.. Ik kan een break uit 2000 kopen voor echt een schijntje een paar honder euro. heeft "slechts" 170.000 gelopen en heeft LPG. Probleem wat er is dat er LHM lekkage is, ergens achter het moterblok maar het is meer dan "zweten" maar er branden nog geen lampjes. Neuzend ik het forum kom ik uit bij het stuurhuis of een kapotte leiding. het was er aardig nat. Gezien de KM stand is de deal best aantrekkelijk alhoewij er wel een kleine deurschade is (vouwkras) en onder linker achterdeur zit dorpelschade zit, met een lage aanschafprijs kun je nog een hoop verbouwen zonder de hoofdprijs te betalen. Wie weet wat een sloop stuurhuis kost en is dat (met behulp van kennis & brug) zelf te vervangen?..
Ex eigenaar van Xantia Break 2.0i Aut. 08-'96 LPG G3
Jaapvh

Re: kopen of niet..?

Berichtdoor Jochem » wo 15 jan, 2014 23:38

Een LPG-Xant met zo'n (gedocumenteerd?) lage km-stand is altijd het overwegen waard. De stuurleiding is een t2-kwaal, en geen goedkope, maar die lekt eigenlijk nooit achter de motor. Een lekkend stuurhuis hoor ik zelden, maar wie weet. Wellicht een lekkende remservo? Toch eens op een brug zetten voor je m koopt. Maar als dit eenmaal is gedaan dan kun je nog jaren verder voor weinig km per jaar. Een dergelijke schade zou voor mij geen reden zijn hem te laten staan.
GSA Spécial '81 - Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X '93 - Rouge Furio (in ruste)
Xantia 1.8i 16v SX '97 - Rouge Hermes
Xantia 2.0i 16V VSX '93 - Gris Quartz
C5 Break V6 Exclusive '02 - Gris Fulminator
Ex: BX Chic '91, Saxo 1.4i Sport '98
Jochem
Moderator

Re: kopen of niet..?

Berichtdoor Alfred- » zo 26 jan, 2014 17:16

Met een beetje geluk is het niet meer dan een lekkende retourslang. Bijvoorbeeld waar alles terugkomt in het lhm-vat.
Een aantal van die slangen kun je goedkoop vervangen door universele brandstofslang.

Zelf ervaren dat de retourslang van de HD pomp uithardt en bros wordt.

Succes met de overwegingen, Alfred.
Xantia break HDi 110+ (2001)

UFO’s bestaan, alleen hun herkomst klopt niet.
Alfred-

Keer terug naar Advies