xiantia break 2.0 ct turbo exclusief

Vraag of geef hier advies over auto's of bedrijven.

xiantia break 2.0 ct turbo exclusief

Berichtdoor renelingg » ma 12 maart, 2018 00:55

Even voorstellen.
Hallo forumleden ik ben Rene lingg en eigenaar van een Citroen break 2.0 ct turbo exclusief bouwjaar 1999
heb deze auto gekocht 2jaar geleden na goede ervaringen met onze vorige citroen xiantia break 2.0 automaat(229.000KM)
Mijn vrouw heeft maar liefst ruim 300.000 km met deze auto gereden.
Toen deze auto echt op bleek te zijn ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.
Dat is deze geworden waar wij inmiddels voor e.2000,- in hebben verspijkerd.
Wat nu staan we onlangs op een parkeerplaats met een kapotte koppeling.
Aangezien de dagwaarde nihil is zitten we te dubben nogmaals investeren in deze auto of afscheid nemen.
De Garage raamt de kosten tussen e.900,- en e.1500,-
Het gevoel is dubbel iedereen die deze wagen kent weet dat het een heerlijk rijdende limousine is maar
wat nu wellicht zijn er forum leden die dezelfde ervaring delen en wellicht ervaring hebben met het vervangen van een koppeling
Hoor het graag.
renelingg

Re: xiantia break 2.0 ct turbo exclusief

Berichtdoor trxke » ma 12 maart, 2018 14:27

Hallo René,

Welkom op dit forum.
Ik heb zelf dezelfde Xantia en mijn advies zou zijn gewoon maken, ik vind het een bijzondere uitvoering.
Een koppeling vervangen bij een TCT is inderdaad niet zo vlug gedaan en gaat indien je het uitbesteed wel die richting uit qua kosten.
Ik zou dit enkel laten doen in een garage die ervaring heeft met deze wagens.

Zelf ben ik bezig met een TCT project waar ook een draadje over loopt, wellicht krijg je hiermee wat meer inzicht in wat betreft het vervangen de koppeling.
Let wel op ik heb de motor volledig uitgebouwd maar dat is niet nodig als je enkel de koppeling hoeft te vervangen.
Link:
viewtopic.php?f=1&t=19662

Succes met de TCT en we lezen graag de vooruitgang :D
Xantia 2.0i Turbo CT Break '98
Xantia 1.8i 16v Break '99
CX Prestige Injection '77
CX 25 GTi Turbo '84
CX 22 TRS '88 Verkocht met spijt in het hart.
CX 22 RS Break '88
trxke

Berichtdoor Timo1990 » ma 12 maart, 2018 22:05

Ik zou zeggen, zijn er buiten de koppeling nog meer zaken, of is die verder goed? Wellicht nog eens na (laten) lopen.

Als je hem verkoopt met een defecte koppeling krijg je er zo goed als niks meer voor, dus de eerdere investering ben je dan gewoon kwijt. Als je even door de zure appel heen bijt en je laat de koppeling doen en je hebt dan weer een prima auto, dan kan je er waarschijnlijk weer een hele tijd tegenaan. Heb ook een TCT Break gehad en het reed echt fan-tas-tisch.
Mijn Citroen foto's & gespotte Citroen's etc.
______
Renault Clio Estate 2017 wit
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
CX 22 TRS 1986 wit
BX 16 TZI 1991 wit
1/6 BX 14 blauw
Timo1990

Berichtdoor Feije » ma 12 maart, 2018 22:43

Het is sowieso niet ondenkbaar dat het wel uit kan om die koppeling te (laten) vervangen. Met defecte koppeling krijg je er waarschijnlijk maar €200-€300 voor of zo, vast niet veel meer. Het lijkt me best reëel dat je Xantia met nieuwe koppeling wel minstens €1100 op zou kunnen leveren, mits 'ie voor de rest enigszins netjes is. Bij mij was het laten vervangen van de koppeling trouwens iets minder duur, ik geloof dat ik eind vorig jaar "maar" €600 of zo kwijt was (Turbo CT berline).
Feije

Keer terug naar Advies